Lid worden

Heeft u belangstelling om lid te worden van Mundikat en daarbij 6 maal per jaar ons full-color magazine te ontvangen, dan nodigen wij u van harte uit!

Tevens profiteert u als lid van Mundikat van kortingen voor shows, seminars en lezingen.

Naar het inschrijfformulier

Or use the English version of the entry form to become a Mundikat member:

Apply here

Onze 10 beloftes aan u…….

• Aanvraaggemak titels en stambomen
  • Persoonlijk contact en klantgerichtheid
  • Betaalgemak - veilig via o.a. iDeal of credit card en betaling via betaallink
  • Stambomen binnen 3 weken na betaling binnen (mits aanvraag compleet)
  • Korting bij showinschrijving
  • Korting bij lezingen en seminars
  • een 52 pagina dik informatief full colour magazine in huis
  • Hulp bij opstarten cattery, hulp bij gezondheid, coaching en training via de CAT Foundation stichting.
  • 5-6 gezellige showweekenden per jaar, dus 12 shows door heel Nederland.
  • Hulp in moeilijke tijden.

Inschrijven als lid

Infosessie nieuwe leden

INFOSESSIE (NIEUWE) LEDEN EN GEÏNTERESSEERDEN

Drie keer per jaar organiseert Mundikat in samenwerking met de Cat Foundation een bijeenkomst voor nieuwe leden, beginnende fokkers en mensen die geïnteresseerd zijn om (mogelijk) te beginnen met showen en/of fokken van (ras)katten.

Punten die zoal aan bod zullen komen zijn:

- Introductie over Mundikat en de FIFe
- FIFe en niet FIFe? Wat zijn de belangrijke verschillen en aandachtspunten?
- De verschillende commissies en wat doen ze binnen Mundikat?
- Hoe kunt u een start maken?
- Wat zijn belangrijke procedures waar u rekening mee moet houden?
- Een eigen catterynaam?
- Zaken waar u vooraf al rekening mee moet houden.
- Waar moet u op letten als u met een kat naar een show wilt gaan?
- Welke testen zijn belangrijk en wanneer/waarom?
- Ras gebonden verplichtingen en/of adviezen.
- Hoe vraagt u stambomen en titels aan? En waar moet u op letten?
- Wat kunt u van Mundikat verwachten?

Locatie:
De Hilt, Hasselaarlaan 1C, 3755 AV Eemnes

Voor informatie over de volgende bijeenkomst kunt u een mail sturen aan info@mundikat.nl

Ledenadministratie Mundikat

leden@mundikat.nl

Wegwijzer Nieuwe Leden

Algemeen

Mundikat is de grootste kattenverenigingen van Nederland met ongeveer 1.500 leden waarin liefhebbers en fokkers van katten verenigd zijn en die allen dezelfde interesse hebben, namelijk katten. Het doel van de vereniging is het scheppen van mogelijkheden voor haar leden om op verantwoorde wijze hun hobby met katten te kunnen uitoefenen.

Mundikat zelf is aangesloten bij de FIFe, de Féderation Internationale Féline. De FIFe is een overkoepelend orgaan, waarbij 40 landen zijn aangesloten. Jaarlijks wordt op de algemene ledenvergadering van de FIFe door de gezamenlijke leden het beleid voor het komende jaar of de komende jaren uitgestippeld. Zo worden er bijvoorbeeld regels vastgesteld ten aanzien van het organiseren van kattenentoonstellingen, zodat deze voor alle landen hetzelfde zijn. De FIFe rasstandaards gelden voor alle aangesloten clubs/ federaties.

Het lidmaatschap

Waarom lid worden? Als lid mag u de algemene ledenvergadering bezoeken, met uw katten fokken en uw katten tentoonstellen. Alleen als lid kunt u gebruik maken van het stamboek en ervoor zorgen dat uw kittens de juiste afstammingspapieren en/of stambomen kunnen krijgen. En ook alleen als lid kunt u inschrijven voor tentoonstellingen. Uiteraard allemaal volgens de door Mundikat gehanteerde reglementen.

Indien u besluit lid te worden, of wanneer u alleen informatie wenst, of een abonnement op het verenigingsblad, dan kunt u zich wenden tot de ledenadministratie. Bent u eenmaal als lid of gezinslid geaccepteerd, dan ontvangt u de verschillende reglementen, die binnen de vereniging van kracht zijn en die u goed moet bestuderen, zorgvuldig bewaren en uiteraard in acht dient te nemen. U kunt deze reglementen ook terugvinden op onze website.

Activiteiten Info Stamboek Info Fok tips Catterynaam Tentoonstelling Veterinair Kittenbemiddeling Aankoop

We hopen dat u en uw dieren een fijne tijd tegemoet gaan bij Mundikat en dat we u mogen begroeten op een van onze tentoonstellingen of informatieavonden en op de ledenvergadering.
Zou u in de vereniging actief willen zijn, schroom dan niet om u aan te melden bij een van de bestuursleden.

Lidmaatschap per 1 januari, of per 1 juli tegen een gereduceerd tarief van 15 euro

Lidmaatschap Mundikat

• Contributie € 27,50 per jaar

Gezinslid Mundikat

• Contributie € 10,- per jaar
  • Eenmalige inschrijfkosten € 5,-

Alleen mogelijk indien in de huishouding reeds een hoofdlid woonachtig is.

Lidmaatschap buitenland

• Contributie € 65,- per jaar